Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011 - Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΛΑΣΤΟΥ*
Θέλω να καταθέσω κάποιες σκέψεις πάνω στην καθυστέρηση που παρατηρείται στην επίλυση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου, αλλά κυρίως για την καθυστέρηση στην διεκδίκηση (και με ευθύνη της δημοτικής αρχής) που απαιτείται από τον νομό μας, γιατί πιστεύω ότι οι Ρεθυμνιώτες και οι φορείς τους έχουν χορτάσει από λόγια και είναι έτοιμοι να δουν να επιλύεται άμεσα το πρόβλημα αυτό.
Θεωρώ, ότι εκτός από την άμεση ενίσχυση της εταιρείας «Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές» με την αγορά μεριδίων από τους Ρεθυμνιώτες, χρειάζεται να διεκδικήσουμε από την κυβέρνηση τις παρακάτω δυο άμεσες νομοθετικές αλλαγές στην σχετική αναπτυξιακή/ναυτιλιακή νομοθεσία:
Πρώτον: Να επιτραπεί νομοθετικά η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συνεταιρισμών και άλλων λαϊκών φορέων στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών λαϊκής βάσης όπως οι «Κρητικές Γραμμές», ώστε να λυθεί όποια εκκρεμότητα υπάρχει.
Δεύτερο: Να ενισχύονται προνομιακά από τον αναπτυξιακό νόμο εταιρείες που έχουν τα χαρακτηριστικά των «Κρητικών Γραμμών» δηλ. εταιρείες που δεν μπορούν να ελέγχονται από ομάδα μεγαλομετόχων και στις οποίες συμμετέχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Αυτό θα ανακουφίσει οικονομικά την εταιρεία και έτσι θα βρεθεί το ποσό που υπολείπεται για την ναύλωση πλοίου στη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς.
Είναι απαράδεκτο να φοροαπαλλάσσεται το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο που κατέχει το 17% της παγκόσμιας ναυτιλίας και πληρώνει φόρους ετησίως μόνο δέκα εκ. ευρώ (λιγότερα από αυτά που πληρώνουν οι μετανάστες για τα χαρτιά τους) και να μην ενισχύεται η αναπτυξιακή προσπάθεια φορέων και πολιτών ενός τόπου όπως αυτή των «Κρητικών Γραμμών».
Δεν είναι δυνατόν σε χώρες της Ε.Ε. όπως η Δανία και η Φινλανδία να λειτουργούν σήμερα εταιρείες με κύριο μέτοχο την Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι οποίες όχι μόνο ενισχύονται από το κράτος για ναύλωση, αλλά ακόμα και για ναυπήγηση (!) πλοίων. Κάτι τέτοιο είναι εφικτό να γίνει και στην Ελλάδα, αρκεί να υπάρξει η πολιτική βούληση. Δεν μπορεί στην Ελλάδα το δικαίωμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ενός τουριστικού νομού με Πανεπιστήμιο, να επαφίεται στην καλή διάθεση των εφοπλιστικών συμφερόντων και στην αδιαφορία του κεντρικού κράτους.
Τι κάνουν γι’ αυτό οι υπουργοί και βουλευτές του τόπου μας; Θα ζητήσουμε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνης να συμβάλλει οικονομικά στο μετοχικό κεφάλαιο των «Κρητικών Γραμμών» και να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες για το θέμα, γιατί πρέπει να βρεθεί λύση σ’ αυτή την τουριστική περίοδο. Η πρόσφατη ενωτική και ακαριαία αντίδραση των φορέων του Ρεθύμνου κατά της αποψίλωσης των υπηρεσιών του Πανεπιστημίου, δείχνει τις δυνατότητες μιας τέτοιας διεκδίκησης και στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
*Ο Γ. Βλαστός είναι δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Εναλλακτική Κίνηση Πολιτών Ρεθύμνου»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου