Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΑΛΗΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΝΟΤΟ



Την Δευτέρα 5 Μαϊου 2008 πραγματοποιήθηκε μεγάλη εκδήλωση διαμαρτυρίας στην Αγία Γαλήνη ενάντια στο φαραονικό έργο του Λιμανιού containers στη Νότια Κρήτη.




Η κινητοποίηση οργανώθηκε από τη Επιτροπή Αγώνα κατά του Διαμετακομιστικού Λιμανιού του Νότου και τον Δήμο Λάμπης.

Η Εναλλακτική Κίνηση Πολιτών Ρεθύμνου ήταν από τους πρώτους φορείς που από την πρώτη στιγμή πριν χρόνια μαζί με τις οικολογικές οργανώσεις και τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. τάχτηκαν καθαρά ενάντια στο διαμετακομιστικό Λιμάνι.






Η Εναλλακτική Κίνηση Πολιτών Ρεθύμνου επισημαίνει τη όψιμη αντίθεση της Νομαρχίας Ρεθύμνης, Δημάρχων, πολιτευτών και βουλευτών που κάτω από την λαϊκή πίεση πήραν αρνητική θέση για το Λιμάνι.





Αναμένουμε με ενδιαφέρον την ψήφο της βουλευτής της Ν.Δ. του Νομού στην Βουλή για το Χωροταξικό Νομοσχέδιο που περιλαμβάνει την κατασκευή του διαμετακομιστικού Λιμανιού...

Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Νομαρχιακός Σύμβουλος της Εναλλακτικής Κίνησης Μανόλης Αυγενάκης, από τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ο Ανδρέας Ξανθός και από τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο Ρεθύμνου ο Μιχάλης Ανδρουλάκης.


Ακολουθεί παλαιότερη ανακοίνωση της Εναλλακτικής Κίνησης για το θέμα:

Η Εναλλακτική Κίνηση Πολιτών Ρεθύμνου είναι αντίθετη με το διαμετακομιστικό λιμάνι στη Νότια Κρήτη

Η δημοσιοποίηση της προκαταρκτικής μελέτης για το σχεδιαζόμενο λιμάνι στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Γαλήνης δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας. Δεν πρόκειται για ένα ανοικτό εμπορικό και τουριστικό λιμάνι ελληνικών συμφερόντων που θα αναβάθμιζε την περιοχή σε νότια πύλη της Ευρώπης και για το οποίο βεβαίως συμφωνούμε, αλλά για ένα υπετροφικό κλειστό λιμάνι-σταθμό μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων (containers) για την εξυπηρέτηση εμπορικών επιχειρήσεων κυρίως της Κίνας και της Νότιας Κορέας. Προφανώς για να «χρυσωθεί το χάπι», η μελέτη προτείνει ως παράλληλα έργα τη διαμόρφωση θέσης πρόσδεσης κρουαζερόπλοιων και διακίνησης επιβατών, την κατασκευή λιμένα σκαφών αναψυχής (μαρίνα) και τη δυνατότητα διακίνησης αγροτικών προϊόντων. Όπως όμως έχει ομολογήσει παλαιότερα ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, το λιμάνι θα συνοδεύεται από μια εκτεταμένη βιομηχανική ζώνη για τη συναρμολόγηση και προώθηση των προϊόντων μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. Άρα ο βασικός του χαρακτήρας είναι βιομηχανικός-διαμετακομιστικός και οι συμπληρωματικές λειτουργίες είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα υλοποιηθούν.

Οι αρνητικές επιπτώσεις ενός τέτοιου έργου είναι δύσκολο να κρυφτούν. Η καταστροφική επίδραση στο οικοσύστημα της περιοχής (σε μια περιοχή με βιότοπους και προστατευόμενες περιοχές Ναtura) είναι αναμφισβήτητη. Η απειλή θαλάσσιας ρύπανσης των ακτών της νότιας Κρήτης είναι μεγάλη και η αλλαγή του χαρακτήρα της τοπικής οικονομίας είναι δεδομένη. Κάθε προοπτική για μια ήπια και βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής ακυρώνεται χωρίς να υπάρχει κανένα όφελος, ούτε καν σε θέσεις εργασίας, αφού η πρόθεση των κατασκευαστριών εταιρειών είναι να χρησιμοποιήσουν αυτοματοποιημένες εγκαταστάσεις ελάχιστου εργατικού κόστους.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννης ενώ δηλώνει ότι το λιμάνι δεν θα γίνει χωρίς τη συναίνεση των κατοίκων της περιοχής, μεθοδεύει την «επιλεκτική» ενημέρωση των φορέων για την μελέτη που έχει συνταχθεί, αποκλείοντας τον κατ’εξοχήν εμπλεκόμενο Δήμο Λάμπης. Είναι δικαιολογημένες λοιπόν οι αντιδράσεις των φορέων της περιοχής τόσο για τις ουσιαστικές πλευρές της επένδυσης αυτής, όσο και για τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί. Αυτό που χρειάζεται από τους θεσμικούς φορείς του Ρεθύμνου δεν είναι η διατύπωση ερωτημάτων αλλά η πολιτική άποψη για την αναγκαιότητα ή όχι του έργου. Το πραγματικό ερώτημα είναι: θέλουμε ή όχι μια ιδιωτική επένδυση μεγάλης κλίμακας που θα πλήξει το περιβάλλον και θα ανατρέψει πλήρως το οικονομικό και κοινωνικό τοπίο στην ευρύτερη περιοχή;

Εμείς λέμε κατηγορηματικά όχι. Γιατί κατά την πολιτική μας εκτίμηση δεν πρόκειται για μια τοπική, περιφερειακή ή εθνική αναπτυξιακή επιλογή αλλά για μια αδιαφανή επιχειρηματική συμφωνία, με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας περίπου στο ρόλο του «κτηματομεσίτη».

Η Εναλλακτική Κίνηση Πολιτών θα παρακολουθήσει την υπόθεση και θα συμμετέχει στο δημόσιο διάλογο για να εκφράσει με σαφήνεια τις αντιρρήσεις της για το έργο και τη θέση της για το είδος της ανάπτυξης που χρειάζεται η περιοχή. Η θέση αυτή συνοπτικά είναι: ήπια τουριστικά ανάπτυξη, χωρίς το γιγαντισμό και τις αρνητικές παρενέργειες της βόρειας ζώνης, με ταυτόχρονη στροφή στη βιολογική γεωργία και στη ανάδειξη των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και διατροφικών πλεονεκτημάτων της περιοχής.

Ρέθυμνο 12/5/2007

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: