Είναι γνωστό και αποδεκτό από όλους ότι η σημερινή κατάσταση στο ΒΟΑΚ είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη. Είναι επιτακτική ανάγκη να ληφθούν μέτρα και αυτό είναι αποδεκτό από όλους.
Τι μέτρα θα παρθούν και πότε; Αν για τα σημερινά προβλήματα υλοποιηθούν μέτρα μετά από δέκα ή δεκαπέντε χρόνια είναι αυτονόητο ότι για δέκα ή δεκαπέντε χρόνια θα θρηνούμε θύματα και ίσως αυτά τα μέτρα τότε να αποδειχθούν ημίμετρα.
Τι αποφάσεις θα παρθούν, από ποιους θα παρθούν και με τι κριτήρια; Υπάρχει έντονος προβληματισμός στην πλειοψηφία των κατοίκων της Επισκοπής και των γύρω χωριών για τη μελέτη που έχει γίνει και αφορά τη νέα χάραξη του δρόμου από τις Βρύσες μέχρι τη γέφυρα του Πετρέ ή στην καλύτερη περίπτωση μέχρι το Βοθρό (κέντρο Γεράνι Παλλάς).
Ποια κριτήρια ελήφθησαν σ’ αυτή τη μελέτη;
Υπήρξε εναλλακτική μελέτη για να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για τα οφέλη ή τα μειονεκτήματα ή τις προοπτικές που δίνει η κάθε λύση; Υπήρξε μια στοιχειώδης προμελέτη για το τι είδους ανάπτυξη δίνει η κάθε λύση στην κάθε εμπλεκόμενη γεωγραφική περιοχή;
Υπήρξε μελέτη κόστους κάθε προτεινόμενης λύσης;
Πολύ φοβάμαι, όχι.
Πολύ φοβάμαι ότι έγινε μια και μοναδική κατά παραγγελία μελέτη με μόνο κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση από τα αστικά κέντρα (Χανιά-Ρέθυμνο) και το κόστος κατασκευής.
Αν οποιοδήποτε έργο μετράται μόνο με το κόστος κατασκευής αυτό είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να εκπληρώνει μια σειρά συνιστώσες που είναι σημαντικές και απαραίτητες για τον άνθρωπο.
Σήμερα δεν μπορούν να μπαίνουν πραγματικά ή εκβιαστικά διλήμματα στους κατοίκους της Επισκοπής και της γύρω περιοχής π.χ. αυτή η μελέτη με κάποιες προσθήκες ή τίποτα, ή αν χαθούν τα λεφτά πού θα βρεθούν άλλα ή όλες οι άλλες λύσεις είναι ανέφικτες κ.λπ.
Σήμερα έστω και στο παρά πέντε αν θέλουμε οι επόμενες γενιές να μας ευγνωμονούν θα πρέπει να κινητοποιηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (Δήμος, Περιφέρεια, Υπηρεσίες ΒΟΑΚ, Υπουργείο) για να δοθεί μια αξιόπιστη λύση που θα περιλαμβάνει:
α) Ενιαίο σχεδιασμό και σεβασμό όλων των εμπλεκόμενων γεωγραφικών περιοχών (για να μην υπάρχει αντιπαράθεση μεταξύ τους).
β) Προοπτική ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου για τουλάχιστον ογδόντα ή εκατό χρόνια.
γ) Προοπτική ανάπτυξης όσο γίνεται σε μεγαλύτερο κομμάτι της ενδοχώρας.
δ) Με προοπτική ανάπτυξης της γεωργίας.
ε) Με τις λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον φυσικά είναι αυτονόητο.
ζ) Με δωρεάν ασφαλή μετακίνηση.
Σε βάθος χρόνου να υπάρξει μελέτη ανάπλασης του υπάρχοντος δρόμου και των απαλλοτριωμένων εκτάσεων γύρω από αυτόν, τουλάχιστον από το ύψος του Πετρέ μέχρι και τη Μουσέλα.
Με τη δημιουργία πεζόδρομου, ποδηλατόδρμου, πάρκων, πάρκινγκ και αυτό σε συνδυασμό με την πανέμορφη παραλία μπορεί να γίνει το στολίδι ολόκληρης της Βόρειας Κρήτης.
Δεν είμαι αισιόδοξος ότι στο προσεχές χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθεί κάποια από τις παραπάνω προτάσεις ούτε καν ότι θα προχωρήσει η συγκεκριμένη χάραξη που έχει προταθεί.
Η απαισιοδοξία πηγάζει από το πρόσφατο παρελθόν όπου υπήρξαν τρία κοινοτικά πλαίσια με ποσά δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ χωρίς να φανεί «φως στο τούνελ».
Τα ποσά αυτά τα διαχειρίστηκαν συγκεκριμένα πολιτικά κόμματα μαζί με τους τοπικούς εκπροσώπους τους. Σ’ αυτά τα πολιτικά κόμματα το μεγαλύτερο μέλημά τους ήταν πώς θα βρεθούν στην εκτελεστική εξουσία (ασκώντας πάντα και τα δυο την ίδια μη αναπτυξιακή πολιτική).
Οι δε τοπικοί «άρχοντες» πώς θα εξυπηρετήσουν την πελατειακή τους σχέση για να κρατήσουν όσο γίνεται πιο σταθερά «την καρέκλα τους» (πλην ελαχιστων φωτεινών εξαιρέσεων).
Βελτιωτικές παρεμβάσεις για το σήμερα και πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν θα πρέπει να είναι η προσβασιμότητα των παράλληλων της εθνικής οδού για να υπάρξει μικρή κυκλοφοριακή ανακούφιση.
Να αποκατασταθεί ή και να αναπροσαρμοστεί η σήμανση.
Να γίνει παρέμβαση στη (φονική) στροφή του Πετρέ.
Ακόμα να προωθηθεί επίμονα η κατασκευή κόβμου στη διακλάδωση της Επισκοπής γιατί θα εξυπηρετείται όλος ο πρώην δήμος Λαππαίων, τμήμα του Αποκόρωνα και η σύνδεση με τη νότια Κρήτη.
Να ολοκληρωθεί η παράκαμψη της Επισκοπής και η δημιουργία μιας λωρίδας πεζόδρομου με φωτισμό από την παραλία μέχρι την Επισκοπή.
Υ.Γ. Στηρίζω και επαινώ κάθε προσπάθεια που προωθεί τη λύση των προβλημάτων της Επισκοπής και της ευρύτερης περιοχής από όπου και αν προέρχεται αυτή.... Είμαι με «θράσος» αντίθετος στη δημιουργία διαχωριστικών γραμμών και στοχοποίηση απόψεων ή προσώπων που μόνο κακό προσφέρουν κυρίως στις κλειστές κοινωνίες.
Με ταπεινότητα
Καλιαφεντάκης Γεώργιος
Μέλος του Τ.Σ. Επισκοπής
Εκλεγμένος με την Εναλλακτική Κίνηση Πολιτών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου